Forberedelse til grønsagsspisning

CTC-kuren starter i morgen.

Og du skal være forberedt. Du kan ikke forvente at du kan ændre din livsstil uden at have forberedt dig. 

Gennemtænk din dag i morgen. Hvad skal der ske? Hvor spiser du? Er der adgang til grønsager til alle dine måltider? Eller skal du have noget med selv? Hvad med din frokost eller aftensmad? Hvordan får du grønsager til de måltider? Hvad kan du have med i tasken og hvad skal i køleskab? 

En måde at få et overblik over hvilke muligheder du har for at få mere grønt til dine måltider, er ved at udfylde dette grønsagsskema, som jeg kalder det. Tænk over og notér hvilke grønsager du kan lide i venstre kolonne.
Og ud for hver grønsag skriver du hvordan du kan lide den tilberedt. Kan du bedst lide broccoli, hvis den er bagt med noget olivenolie, så notér det. Kan du lide gulerødder rå, men ikke bagte, så skriver du det. 

Måske tænker du: "det gider jeg ikke! Jeg gider ikke lave et skema, jeg ved hvilke grønsager jeg kan lide og hvilke jeg ikke kan lide!".

Ok, men hvad så med at gøre det tydeligt for dig, og skriver det ned? Der er jo en eller anden grund til at din kost ikke er overdænget med grønsager på nuværende tidspunkt!? Gætter jeg på.

Hvert trin af CTC-kuren er lige vigtige. Så at spise grønsager til alle måltider er lige så vigtigt at have fokus på, som alle andre trin. Og det er lige så vigtigt at du 

Grønsagsskema. 

Tilstandsrapport. Her kan finder du en tilstandsrapport. Som er en række spørgsmål, som du skal besvare. Resultatet er at du får et overblik over hvor du og din krop er lige nu. Du kan ikke bruge selve rapporten til noget specielt lige nu - ud over at det kan sætte tanker i gang, men det skal du heller ikke. Du skal bruge den i løbet af forløbet til at minde dig selv om hvor du var/er, når du starter forløbet.

Måske kender du det at man ikke opdager hvornår en smerte forsvinder? Sådan kan det også være, når du ændrer kost- og træningsvaner; at du ikke opdager at du har fået det bedre. Og det kan være så godt at blive mindet om, specielt hvis badevægten begynder at stå stille. Et varigt vægttab skal bringe alt muligt andet end en mindre omkreds med sig, hvis det skal holde i længden. Derfor anbefaler jeg at du udfylder rapporten. Gerne i dag. Senest i morgen.


"Jeg kan, jeg vil, jeg gør det."

© Copyright slankespecialisterne